Hafta Sonu Filmleri

Uzuuun bir aradan sonra sinemada film izleme kararı aldım. Tabi ki yoğun bir tavsiye bombardımanına rağmen, herkesin gittiği ve hönküre hönküre ağladığı Müslüm filmine gitmedim. Çünkü hiç bana göre değildi herkesin içinde ağlamak. Neyse uzatmayalım. Seansı uygun olduğu için  Rafadan Tayfa Dehliz filmine girdim.

Rafadan Tayfa Dehliz


Bilirsiniz, herkes bilir... Sinemaya bilet alınarak girilir ve biletinizde yazan numaralı koltuğa oturursunuz. Ama biz salona girdiğimizde hiçte öyle şeyler olmadı. Seansın boş olmasından dolayı herkes kendini nerede rahat hissediyorsa oraya oturmuş. Zaten son anda girmişiz, düzeni bozmayalım diye kendimize üzerinde yiyecek kırıntıları bulunmayan bir koltuk bulduk. Sonra bir baktım salon anneler ve çocuklarıyla dolu. Aman Allah'ım benim burda ne işim var şaşkınlığından sonra başladım izlemeye. Hayır sadece filmi değil, filmle beraber tüm salonu. Mesela iki sıra önümde bir kaç koltuk sağ tarafımda bir anne resmen filmi telefonuna kaydediyordu. Her halde evde tekrar tekrar izletecek biricik yavrucuğuna... Sonra filmdeki karakterlerden biri "benimle dehlize kimler geliyor" diyor, önümdeki şirin mi şirin bir kız çocuğu BEN diyerek ayağa fırlıyor. Anlayacağınız çocuklar çok eğleniyor. Sonradan öğrendiğim kadarıyla film her zamanki Rafadan Tayfa'ymış ve çok güzelmiş. Benim içinse tanımlanamaz bir tecrübeydi. Bu arada sinema salonundaki görevli arkadaşlara sesleniyorum. Kardeşim, özellikle çocuk filmlerinin oynandığı salonları size zahmet sık sık süpürürseniz, biz de çarpılmayız Allah muhafaza...  

Lütfen Beni Öldürme - Stranger Than Fiction (2006)


Bu tanımlayamadığım sinema tecrübemden sonra hemen kendime gelme seanslarına başladım. İlk olarak Bir Tutam Karınca'nın tavsiyesi olan 2006 yapımı, Lütfen Beni Öldürme filmini açtım. Benim gibi ismine bakıp da aldanmayın. Hareketli, bol aksiyonlu film izlenimi verse de öyle değil. Film iki koldan ilerliyor. Her gün tam olarak aynı şeyleri tekrar eden, kafası zehir gibi çalışan maliyeci ile bütün romanlarında kahramanını öldüren bir yazarı izliyoruz. Başlarda karakterlerin olağan yaşantısını izlediğimiz film, maliyeci ile yazarın bağlantısının ortaya çıkması ile oldukça ilginç bir hal alıyor. Sahi siz bir yazar olsaydınız ve kitaplarınızda anlattığınız yaşamlar gerçekte birinin hayatı olsaydı, yani onun kaderini yazdığınızı fark etseydiniz n'apardınız? Peki ya önceki romanlarınızda öldürdükleriniz için de pişmanlık duyar mıydınız? Ya da bir anda, yazılmakta olan romanın kahramanı olduğunuzu fark etseydiniz, kendinizi kurtarmak için neleri göze alırdınız?

Film özellikle konu olarak çok etkileyici. Ancak bol bol hareket arayışında olanlar için durağan olduğunu söylemeliyim. 

Yok Artık (20015)


Biraz da gülerek kendimize gelelim düşüncesiyle Yok Artık filmini açtık. Yok Artık, 2005 yapımı Türk komedi filmi. Taksici Fikret'in anlattığı komik bir kaç hikayeden oluşuyor. Hikayelerin hepsi yok artık dedirten türden. Güldür Güldür'ün sinema versiyonu gibi düşünebilirsiz. Ya da niye düşüneceksiniz ki, açın interneti izleyin. Gülmeye ihtiyacınız varsa ve bu komediyi izlemediyseniz sizin için güzel tercih olabilir. Ben özellikle filmin ilk hikayesini izlerken çok güldüm. Tavsiye ederim. Bu arada Yok Artık 2 filmi de yayımlanmış ama onu daha izlemediğim için hiç oralara girmiyorum. Sanırım onu da başka bir akşam izlerim.

Yüzünüzden tebessüm eksik olmasın...
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

17 yorum:

  1. Sinemada çizgi film izlemeye bayılırım.Evet biraz gürültülü olabiliyor.Salonların kirliliği konusunda bende bir kaç kez şikayette bile bulundum, bir şey değişmiyor.Seyircinin eğitilmesi gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Şikayetinizden sonuç alsaydınız daha çok şaşırırdım. Çocuk filmlerinin gürültüsü konusunda şikayetim yok zaten. Zaten annelerde genelde kendi hallerinde takılıyorlardı. Alışmışlar gibi...

      Elbette sadece seyir konusunda değil her konuda eğitime çok fazla ihtiyacımı var.

      Sil
  2. Rafadan Tayfayı çocuklarımla beraber izleyeceğiz.

    YanıtlaSil
  3. Rafadan Tayfa'da çocuğun ayağa kalkmasına çok güldüm :)) Çok güzel anlatmışsınız kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet salon çok eğlenceliydi :)) teşekkür ederim

      Sil
  4. Film tavsiyeleri çok güzel teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  5. Dogrusu Müslüm filmini ben de görmesem olur. Cocuk filmleri eglenceli oluyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müslüm'den çıkanların gözleri kan çanağı gibiydi. Bilemiyorum, gideceksen de yalnız git ki rahat rahat dökül. Ama ağlamak istemiyorsan çocuk filmine git eğlenmene bak :))

      Sil
  6. Bende çocuklarla animasyon ve çizgi filmlere hep giderim. Biraz gürültü olur evet doğru:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların gürültüsü çok tatlı oluyor yalnız :))

      Sil
  7. Sinemaya giderken annelerin yanlarında dolma getirdiklerine şahit olmuşluğum vardır:) Artık devir değişti filmi kaydediyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O annelerde sinemayı altın gününe çevirmişler. düşündüm de pahalı pahalı mısır almaktan daha iyiymiş aslında :))

      Sil
  8. Bizim ufaklıkta gitmek istiyor bi götüremedik çocuğu:) Birde kiminle girecek sorunu var çizgi film diye kimse istemiyor. Rafadan tayfa bizde kriz anlayacağınız😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık birinin kendini feda etmesi gerekiyor. Bir de iyi yönden bakın, Müslüm filmi kadar uzun değil. Biraz dişinizi sıkmanız yeterli :))

      Sil
  9. Güzel filmler tavsiye etmişsiniz. Özellikle gülmeye ihtiyacım olan bu günlerde son tavsiyenizi değerlendireceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil