Black Mirror


Black Mirror dizisinin şöhretini artık duymayan kalmamıştır. Ama olsun, bir kez de benim gözümden irdeleyin. Ve hala kıyıda köşede kalmış izlememe direnciniz varsa müsaade edin onu da ben yok edeyim.

Black Mirror 2012 yılı, İngiliz yapımı. Toplamda 18 bölümden oluşuyor ve zorlamadan bir hafta da bitirilebiliyor. Ancak diziyi özel kılan sezon sayısının fazla olmasına rağmen bölümleriniz az ve çabuk bitiyor olması değil. Öncelikle diziyi diğer dizilerden ayıran özelliklerine bakalım isterseniz.


Dizinin en bilindik ve en büyük özelliği her bir saatlik izletiden sonra oyuncularının, konularının, yönetmenlerin ve mekanların değişmesi. Bu durum bir sonraki bölüme değil aynı isimde başka bir filme ve başka bir heyecana geçiyorsunuz hissi oluşturuyor. Bazen modern bir dünya, bazen uzak bir gelecek bazen de vahşi batı tarzı yaşamlara tanıklık ediyorsunuz.


Diziyi pekala filmler bütünü olarak da ele alabilirsiniz. Black Mirror filmleri gibi. Sıraya sokmadan istediğiniz bölümü alıp izleyebileceğiniz gibi sıkıldığınız, size hitap etmeyen bölümleri kapatabilir ve sonraki bölümden de devam edebilirsiniz. Oyuncu ve konu bütünlüğü olmadığı için herhangi bir sorun olmaz. Ancak bunu yaparken çok şey kaçırıyor olabileceğinizi de unutmayın.


Black Mirror'u daha iyi anlayabilmek ve anlatabilmek için birer saatlik bölümler halinde irdelemek daha doğru olacaktır. Mesela, yukarıdaki görselin bulunduğu bölümde beğenilme hastalığının toplumu nasıl kendinden uzaklaştırdığına tanıklık ederken, aşağıdaki görselin bulunduğu bölümde ise gördüklerimizi ekrana yansıtma teknolojisinin nelere sebep olabileceğine şaşkınlıkla bakakalıyoruz.  Başka bir bölümde 1984 romanına atıfta bulunur gibi her tarafı ekranlarla kaplı odalarda zorunlu yaşamlarla puan biriktiren insanları görerek hayıflanıyoruz.


Tüm bu farklılıklara ve bağlantısızlıklara rağmen Black Mirror'u bir arada tutan şeyse konusu. Teknolojinin yarattığı distopik toplum. Diziyi izlenilir kılansa bizi bize izleterek nereye yol aldığımızı göstermesi. Kimi zaman günümüz teknolojisinin ve sosyal medyasının gücünü gözümüze sokması, çoğu zamansa gelecek teknolojinin oluşturacağı distopik toplum öngörüleriyle ufkumuzu fazlaca açması. Bazen de keşke bu gerçek olsa korkusu..


Bu filmler bütünü izlersen asıl sarsıcı olan şeyse izlediğimiz distopik dünyaya doğru hızlıca yol alıyor oluşumuz. Ah keşke bu gerçek olsa korkusu ise kaybettiğimiz sevdiklerimizin teknolojik yansımalarının bizi hiç yalnız bırakmayacak olması. 


Özellikle distopya seven ve gelecek öngörüsü olan biriyseniz mutlaka seveceksiniz.

Keyifli seyirler.
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

15 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Beğendiğim bölüm sayısı çok ama 3. sezon 1. bölüm çok gerçekçi gelmişti bana. Beğenilme tutkusunun ne kadar yaşanılmaz bir toplum oluşturduğunu izlerken aynı şeyleri yaşamaya ramak kaldığını düşündüm...

      Sil
  2. Her izlediğim bölümden sonra bir süre kendime gelemiyorum. Çok sarsıcı , yüzleştiren ve dediğiniz gibi çok yakın bir gelecekte bizi bekleyen tehlikeleri anlatan bir dizi. Çevremde ki herkese öneriyorum be anlatıyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bazı bölümlerini seyrettim. Etkilenmemek zor. Bir zamanların Alacakaranlık Kusağı dizileri gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel benzettiniz, Alacakaranlık Kuşağı gibi aynen...

      Sil
  4. İlgi çekici yanı bu değişimden kaynaklanıyordur herhalde. Her bölüm farklı yönetmen, sanatçı. Bu bir bakıma çok kişiyi bu alana dahil etmek ki bir yandan keyifli diğer yandan riskli. İlgimi çekti, paylaşım adına teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burada senaryo yazarını tebrik etmek gerekir sanırım. Etkileyici öngörülere sahip

      Sil
  5. Duydum, çokca da tavsiye edindim, izlememek için direnmiyorum da, ancak bir türlü fırsatını bulup izleyemiyorum. Tavsiyeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen film izlemekte rahatlamanızı sağlayabilir. Bence hayatınızda güzel filmlere de yer verin :)

      Sil
  6. Her bir bölüm ayrı sarsıcı, ayrı etkileyici.
    İyi bir dizi izleyicisiyim diyebilirim kendim için. Ve "Black Mirror" listemin zirvesinde yer alan dizilerden biri.
    Herkesin izlemesi, hatta biraz ütopik olacak ama okullarda izletilmesi falan gerek bana göre!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi diziler, mutlaka izlenmesi gereken diziler gibi listelerde ilk sıralarda olmasından belli izleyiciyi etkilediği ama okullarda izletilmeli fikri çok orijinalmiş. Bazı bölümler hariç izletilebilir de aslında.

      Sil
  7. Duydum ama daha izlemedim 😊

    YanıtlaSil
  8. Çok etkileyici bir dizi. Her bölümde farklı duygular hissettiriyor.

    YanıtlaSil