Kan Damarlarında Yolculuk - Isaac Asimov


Isaac Asimov yolculuğuma verdiğim uzun  bir aradan sonra tekrar dönme kararı aldım. 1920 de Rusya'da doğmuş olmasına rağmen (nedenini merak ettiğim halde üşendiğim için araştırmadım)  her yerde Yahudi asıllı ABD' li yazar olarak geçiyor. Tamam merak ediyorum ama benim asıl merak konum bu adamın hayal gücü. Arkadaşım sen birinci dünya savaşından hemen sonra dünyaya gelmişsin, tamam biyokimya filan da okumuşsun ama bu hayal gücünü nerede geliştirdin?

Okudukça şaşırıyorum bu adama. Ben Robot kitabıyla, robotların gelecekte nerelerde olabilecekleri öngörüleriyle beynimde ampuller yakmıştı. Daha sonra okuduğum Uzayın Bekçileri kitabında ise robot psikolojisi kavramıyla hayal dünyamda şimşekler çakmasına neden olmuştu. Ee bu kadar ayrılık yeter, bakalım şimdi nasıl bir aydınlanma yaşayacağım merakıyla seçtim bu kitabı.


Evet yine bir aydınlanma yaşadım ve yine hayran kaldım yazara. Tamam 1966 yılında yazara Fantastik Vovage filmini romanlaştırması teklif edildikten sonra, senaryo üzerinden yola çıkarak yazmış bu kitabı ama olsun. Sonuçta o yazmış. 

Size burada uzun uzun Sovyet Rusya ile ABD arasındaki teknoloji yarışını anlatacak değilim. Ya da kitapta geçen ajanlık faaliyetlerini veya aşkları bir kenara bırakalım. Asıl konu şu. Eğer canlıları binlerce kat büyütebilseydiniz ya da küçültebilseydiniz napardınız? Önemli bir adam (buradaki kişinin önemli olması önemli. çünkü önemsiz biri için kimse bunu yapmaz) damar tıkanıklığı nedeniyle ölmek üzere. Hemen bir operasyon ekibi oluşturup küçültüyorsunuz. Ve bu ekibi şırınga ile damara enjekte ediyorsunuz. Ekip sorunlu bölgeye gidip ev ya da araba tamir eder gibi gereğini yapıp tekrar dönüyor. Bence müthiş bir fikir.


Tabi ki olayı yukarıdaki gibi anlatınca roman çok banal kaldı. Ama öyle değil. Ekibin vücudun içinde doğru yolu bulması, akyuvar saldırılarından korunması, minnacık canlılara dönüşen ekibin kulak zarının oluşturacağı ses dalgasıyla bile ölebileceği gibi müthiş öngörüler var. 

Ben yine çok sevdim ve Isaac Asimov okumalarım devam edecek. Siz de denemek istiyorsanız ve daha önce hiç Asimov okumamışsanız 224 sayfalık bu kitaptan başlayabilirsiniz.

Sevgiyle kalın...  
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

18 yorum:

  1. Ben de bayadır okumuyorum ama çok sevdiğim bir yazar.

    Vakıf serisini merak ediyorum. Bir de her sahafta Asimov’un en azından bir kitabıyla karşılaşmak çok hoş çünkü bazı kitaplarının baskısı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün kitapları okunması gereken yazarlardan olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle aralıklarla okurlarım devam edecek. Vakıf serisini ben de okumadım maalesef

      Sil
  2. Hiç kitaplarını okumayı denememiştim. Ama dikkatimi çekmedi değil :)

    YanıtlaSil
  3. Asimov'dan hiç okumadım ama bunun filmini izlemiştim muhteşemdi, Asimov'un olduğunu da bilmiyordum öğrenmiş oldum. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Bilim kurgu yazarlarının atasıdır Asimov. Hayal gücüne hayran olmamak elde değil. Bilim kurguyu çok severim böyle bilim kurgu kitap incelemeleri görünce de sebepsiz mutlu oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla öyle. Hem ata hem ustadüstad ne dersen artık.

      Seni mutlu ettiyse ne mutlu bana Yasemin :)

      Sil
  5. Okunası yazar, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Başarılı bulduğum, merak uyandırdığını düşündüğüm bir yazar. Bugün çok fazla denk geldim ismine. Şimdi sizin yazınızı görünce istemsiz bir merakla okudum. Dolu dolu yazınız keyif verdi. Çok teşekkürler. Kaleminize sağlık. Keyifle izlemeye aldım sizi, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok daha fazla tanınması gereken bir yazar. Zamanının çok ilerisinde yaşamış.

      Sevgiler...

      Sil
  7. Sanirim bunu okudum. Rusyada cok Yahudi asilli yasiyor belki o da onlardandir. Isminden belli zaten 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birisi blogumda turlamış, çok mutlu oldum :))

      Sil
    2. 😂😂😂 bloglari grzmek bir haftami aliyor ama mümkün oldugunca cok blog okumaya calisiyorum.

      Sil
    3. Eee sevilen blogger olmak kolay değil. Bu arada g plus'ın kapanmasıyla ilgili bişeyler yapıyorsun sanırım ama tam olarak firsat bulup okuyamadım. Kaliteli blogları kaybetmeyelim ama değil mi 😂

      Sil
  8. 10ay sonra kapanacakmis face te toplaniyoruz grubuma beklerim orda da 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız ben face kullanmıyorum Derya, tüm tanıdıklar orada :) Twitter, instagram filan varsa bulurum sizi. Ya da mail aboneliği ile takip yöntemini seçebilirim...

      Sil