Forever


Polisiye, Fantastik ve dram üçlüsünü bir arada sevenler buyursunlar. Dizimizin adı Forever, Türkçesiyle Sonsuza Kadar. 2014 yılında ABD de yayımlanmış.  Ancak dizi ismi gibi uzun ömürlü olamamış. Sadece 1 sezon ve 22 bölüm yayımlanabilmiş. 

Dizimiz daha başlarken kahramanımızın anlatımıyla izleyiciyi içine çekiyor. 

Adım Henry Morgan. Hikayem oldukça uzun. Kulağa biraz mantıksız gelebilir. Hatta muhtemelen bana inanmayacaksınız. Ama yine de size anlatacağım çünkü her şeyden önce çok, gerçekten çok zamanım var. Çok dolu bir hayat yaşadım, deli gibi aşık oldum. Kalbim kırıldı. Savaşlara katıldım, görmem gerekenden çok daha fazla ölüm gördüm. Uzun hayatım boyunca birçok son yaşadım ama yalnızca bir başlangıcım oldu  

Hikayemiz kısaca şöyle; Doktor Henry 200 yıl önce geminin en alt bölümünde hasta bir zenciyi tedavi etmektedir. Bu sırada hasta zenciyi insan yerine koymayan uyuzun biri yanlarına gelir ve zenciyi gemiden atmak ister. Ancak Henry vücudunu siper ederek hastasını korumak ister. Ancak o uyuz, o insanlıktan yoksun, o vahşi, o cani adam Henry' i vurarak öldürür. Ama Henry bu ölümle, ölümsüzlüğü tanır. Artık her ölümünden saniyeler sonra New Yorkta bir suyun içinde tekrar hayata dönmeye başlar.


200 yıl öncesinin doktor Henry' si günümüzün ölüm nedenlerinin belirleyicisi yani adli tıp doktorudur. Hem şehrin ve insanların tüm geçmişlerini bilmesi hem de mesleki tecrübesiyle karşılaştığı tüm cesetlerin ölüm nedenlerini herkesi şaşkına çevirecek şekilde tahmin eder.


Henry için zaman bol hayat uzundur. Bu sırrını da bir dostu ve kim olduğunu bilmediği gizemli bir kişi daha bilmektedir.

Kahramanın ağzından anlatılan hikayeler yaklaşık kırkar dakikadan oluşuyor ve her bölümde bir olay aydınlatılıyor. Hem geçmiş hem günümüz iç içe işleniyor. Elbette ki zorlama analizler var ama saçmalıklar yok denecek kadar az. Üstelik irite edici sahneler yok ve her anlamda ailece izlenebilecek seviyede...

Umarım siz de benim kadar seversiniz.

Sevgiyle kalın... 
Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

14 yorum:

  1. Güzel bir diziye benziyor. Çok izleme fırsatım olmasa da bir ara değerlendirmek isterim. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi izlemeyi severmisiniz bilmiyorum ama güzel dizi. Imbd puanı da fena değil. Yine de sen bilirsin :)

      Sil
  2. 4-5 sene olmuştur ya fox ya da fx kanalında izlemiştim bir kaç bölümünü. Fantastik sizin de yazdığınız gibi... iyi hatırlattınız izlemediğim bölümleri de seyrederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4-5 senelik eski bir dizi olsa da hâlâ izlettiriyor kendini. Hatta bana sorarsanız yeniden başlaması bile gerekir :)

      Sil
  3. Dostum;
    Tavsiye için çok teşekkür ederim, konusu falan vesaire... bayağı güzelmiş!!! Mutlaka bakacağım.
    Böyle bloglarla gelin canımı yiyin :) :)

    YanıtlaSil
  4. Dizi haricinde gerilim nerede gerilim özer bey :) Film olaydı....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçma sapan atlamalar patlamalar yok diye gerilim olmuyormu Mayis hanım. Hem dizi haliyle çok güzel 😉

      Sil
    2. Atlama patlama olması lazımdı neden saçma diyorsunuz sayın özer :)

      Sil
    3. Atlama patlamanın abartılması filmi gerçeklikten çok uzaklaştırmiyor mu sence de 🤔

      Sil
  5. Bu diziyi ben de çok sevmiştim ama devamı gelmedi:(

    YanıtlaSil
  6. Yaaa ama 1 sezoncuktu bu :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama izlemeye değer. Maalesef güzel şeyler bitişleriyle de üzüyorlar...

      Sil