Çanlar Kimin İçin Çalıyor // Ernest Hemingway


Merhaba sevgili kitap severler. Zor roman dediğin nedir ki ya da zor benim işim diyen biriyseniz tam size göre olan bir roman hakkındaki fikirlerimi okumak üzeresiniz... 

Hikayemiz aslında kısa bir zaman sürecinde geçiyor. Amerikalı, İspanyolca profesörü olan ve aynı zamanda patlayıcı uzmanı olan Robert Jondan' ın İspanyada ki faşist yönetime karşı mücadele eden ayrılıkçı-özgürlükçülere yardım için bir köprüyü havaya uçurmasını konu alır.  Bu görevi sırasında bölgede bulunan Cumhuriyetçilerden aldığı destek, yaşanan bir aşk, doğa koşullarının zorluğu ve diğer çete liderleriyle ilişkileri ise hikayemizin içeriğini oluşturmaktadır.

Romanın büyük bölümü bir anlatıcı tarafından aktarılırken bazı bölümler diyalog şeklinde geçmekte. Anlatımın olduğu bölümler daha anlaşılır ve akıcıyken diyalogla anlatılan bölümler oldukça sıkıcıydı. Birde konuyla alakasız ve bitmek bilmeyen betimlemeler benim için zorlanmanın zirve noktasıydı.  

Kitabın uzun ve zorluğunun yanında karakterlerinin düşmanını bile öldürürken zorlanmaları, vicdan muhasebeleri ya da bir bölge ele geçirildikten sonra eski yöneticilere verilen cezalar hikayenin en etkili yerleriydi.  Hele bir yerleşim yerinin ayrılıkçılar tarafından ele geçirildiğini düşünün. Sonra o bölgenin ileri gelenlerinin  halkın içine teker teker gönderildiklerini ve halkın onları döverek öldürdüğünü.  Dahası yaşanan bir sürü vahşilik...

Romanın özü, baş karakter Robert Jordan' ın bakış açısıyla savaşın anlamsızlığını vurgulamaktır.  

Zor kitapların kurtları, hepinize iyi okumalar... 

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

7 yorum:

  1. İsmide ilgi mi çekti. Merak ettim doğrusu en kısa zaman da okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tam senin gibi kitap kurtlarına göre Kitap Güneşim :)

      Sil
  2. Lise yıllarımda okumuştum bu kitabı. O zaman tabii okumaya aç bir bünye mevcut :) O yüzden çok zorlanmamış olabilirim. Şimdi o kadar iddialı değilim ama. İyi ki o zaman okumuşum öyleyse; çünkü bence de zor bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) sizin için zor nedir ki isteseniz yine okursunuz :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, inşallah öyledir :))

      Sil
  3. Ben de lisede okumuştum bu kitabı. Ama ileride tekrar okumalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi her sene 200 kitap okuyunca bunu da okudum bunu da okudum dersiniz. Hakkınız :))

      Sil