30 Ağustos 2015

Windows 10 Yükseltmesi (Kod :80240020) Sorunu

Windows 10 Yükseltmesi (Kod :80240020) Sorunu
İki-üç hafta kadar önce Windows update yi kontrol ettiğimde, Windows 10 yüklemesinin bir kaç kez denendiğini ve başarısız olduğunu fark ettim. Bunun üzerine kurulum dosyasını orijinal sitesinden manüel olarak indirdim. Ama kurulumda sürekli olarak aynı hatayı aldım. Neredeyse tam gün uğraşmama rağmen sonuç elde edemedim. Hatta bu durumu bir bilişim forumuna da aynen şu şekilde post geçmiştim. 

Hocam dün koskoca günümü yedi. Bende de win 7 var hemde orjinal. İsoyu inidirip kuruyor herşey yolunda gidiyor gibi. Sonra pc kapatıp- açarken hata buluyor ve pc yi kapatıyor. Tekrar açtığında eski yükleyemedik eski sürüme döndük diyor. Ben bu işlemi 3-4 kez tekrarladım. Sonra pc mavi ekran hatası vererek hiç açılmamaya başladı. Biraz uğraşarak açtım bu kez ekran kartı gidip gelmeye, ekranda herşey çift görünmeye başladı. Pc baya bi uğraştıktan sonra açtım updateden kontrol ettim. Benim hata kodu bu...
Kod : 80240020
Netten biraz araştırdım, bu hayatı alan tek ben değilim. 
Sonuç boşa giden koskoca bir gün ve elde var sıfır :) 


Çok şükür bu gün sorunu çözerek Windows 10 a geçiş yaptım.  Hemen olayı burada anlatalım.


Windows update'yi kontrol ettiğinizde karşımıza resimdeki gibi yada güncelleme ayrıntılarında bu hatayı alıyorsanız yüklemenin ilk aşaması tamamlanamamış demektir. Sorunu düzeltmek için bilgisayarınızın kayıt defterinde düzenlemeler yapmanız gerekiyor. Uzun araştırmalarım sonucunda en iyi anlatım tam olarak şöyle;

1)Çalıştırı açıp Regedit yazın ve kayıt düzenleyicisine girin ..
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade]
2) Buraya gidin. Yoksa oluşturun.
3) Yeri bulduktan sonra sağ taraftaki geniş alana sağ tıklayın Yeni> DWORD (32-bit) değeri oluşturun..
 İsmini AllowOSUpgrade  (Büyük küçük harflere dikkat!!) olarak yazın..
 Sonra oluşturduğunuz veriyi çift tıklayarak açın "onaltılık" tabanı seçin, Değer verisini 1 yapın ve tamam deyin ..
Ana ekrandaki   (Sağdaki geniş panel) AD TÜR VERİ yazan bölümde VERİ sekmesinin altında sizin oluşturduğunuz Dword değeri :  0x00000001 (1) olarak görünecektir. 
4)Windows Updateri açın ve güncelleştirmeleri denetle diyin..
5) Çalıştır a cmd yazın çıkan sonuca sağ tıklayıp yönetici olarak çalıştırın.
6) Açtığınız siyah pencereli programa wuauclt.exe/updatenow  yazın enterlayın
7) Windows Update'ye Geri dönün yükleme başlamış olacak..

Burada DWORD (32-bit) kısmı aklınızı karıştırmasın. Bilgisayarınız 64 bit olsa bile bu işlemi yapmalısınız. Tam olarak düzenleme yapmamız gereken kayıt defterinin görüntüsü ise şöyle;


Umarım sizinde sorununuz çözülür. Keyifli kullanımlar...

16 Ağustos 2015

Kuyruklu Yıldız Eken Adam



Gelen hediyelerden küçük olanı, Kuyruklu Yıldız Eken Adam bitti. Roman Şeker Portakalı tadında tam bir gençlik romanı. Hikaye insanı yormuyor ve oldukça sürükleyici. Tabi bunda çevirinin de başarısını es geçmemek gerekir. Durum böyle olunca benim elimde üç gün oyalanan kitap, sizin elinizde bir günde bitecektir. 

Hikaye İtalya'nın bir kasabasında geçiyor. Herkes yaklaşan kuyruklu yıldızın görünmesini bekliyor. Genel inanışa göre, kuyruklu yıldızı gören kişinin tuttuğu dilek gerçekleşecektir. Babasının hasretiyle yanıp tutuşan baş karakterimiz Arno da kuyruklu yıldızı görme derdindedir. Böylece her yılbaşı gecesi mektup aldığı (!) babası da gelecektir. Ancak Arno'nun bu isteği ne annesi nede kardeşi tarafından önemsenmemektedir. Bu yalnızlık Arno'yu kasabaya gelen esrarengiz adama sürüklemektedir....

Tanıtım Bülteninden;

Yaşamın ne kadarı hayaldir, hayallere biçilen ömür neyle ölçülür?

"Arno ormandaki adamı düşündüğünde, içinde, hayal gücünü harekete geçiren, yüzlerce soru uyandıran bir merak kıpırdanmaya başladı. Bu gizemli yabancı kimdi? Neden o kulübeye sığınmıştı? 
Hayal gücü oradan oraya sıçradıkça, merak umudu besliyor ve yabancı adamın görmediği yüzü babasının bildik yüzüyle yer değiştiriyordu. Ya gelen babasıysa..? Ya onlara sürpriz yapmak için saklanıyorsa..? Belki de yardıma gereksinimi vardı? Belki de Arno'nun yardımına!"

İtalya'nın bir köyünde, herkes yaklaşan kuyrukluyıldızdan söz ediyordu. Böylesi, yıllardır görülmemişti. Ama kimse, göklerin bu makyajsız kraliçesini Arno kadar sabırsızlıkla beklemiyordu. Çünkü onun tek bir dileği vardı: Babasının eve dönmesi. Ancak, ne kardeşi onun kadar önemsiyordu bu dileği, ne de annesi Myriam. Hayatları, onları seven ama kendi prensiplerinden ötesini görmeyen bir adamın yakınında sürerken, köydeki terk edilmiş kulübenin bacası yeniden tütmeye başladı...

Bazen, sadece bize anlatılanın güzelliğiyle ayakta kalmak isteriz. Bazen hayatı, sadece hayallerimizin aydınlattığı kadarıyla görmektir bize iyi gelen. Umutla mutluluk yan yana yürüdüğünde, o yolu başkalarının, kendi doğrularıyla çizmesini istemeyiz. Gerçeklerin yükünü öykülerle hafifleten Angela Nanetti, büyülü bir anlatımla kaleme aldığı romanında soruyor: Mutluluğun ne kadarı uyum ve kabulleniştir, ne kadarı hayal ve arayış?

Keyifli okumalar... 

12 Ağustos 2015

Cemil Meriç // Bu Ülke



Eseri okumak orta öğretim öğrencisinin üniversite sırasında ders dinlemesiyle eşdeğer. Haliyle kitabı değerlendirmenin de aynı derecede zor, hatta imkansız olduğunu belirterek özeleştirimi yaptıktan sonra kitabın üzerimde bıraktığı etkiden bahsedeyim mümkün olduğu kadar.

Sizde benim gibiyseniz eserin başlarında azar işitmeye başlayacaksınız demektir. Akla her gelenin yazıya dökülmesinin yazmak olmadığını, eline geçen her kitapta yazanı sorgulamadan okuyanın okur değil kitap sevici yani kitap değiştirmekten zevk alan kişiler olduğunu, gerçek bir okurun şu yazarın dediğine göre, filanca yazar şöyle diyor gibi cümleler kullanamayacağını, bunun yerine yazılanı akıl süzgecinden geçirdikten sonra benimsediği fikirleri sonuna kadar kendi fikri olarak savunmasını bileceğinden bahsediyor. Sizi bilmem de ben bittim :)

Neyse, alınganlığı bir kenara bırakarak okumaya devam ettim. Zaman zaman "doğru düşünmüş ben daha önce neden düşünemedim" i yaşarken bazen, "yok ya böyle olmayadabilir biraz daha düşünmem lazım, kafam karıştı" yı yaşadım. Çok az da -aslında en fazla- "ne dediğini anlamadım ama önemli değil bu kadarcık şeyi anlamasam da bişey kaybetmem" durumunda kaldım. Yok yok aptallık bende değil. Cemil Meriç kitabında "yazar her şeyi açık açık yazmaz, okuyucusundan kendisini keşfetmesini bekler" diye yazmış. Allah aşkına ben seni nasıl keşfedeyim abi.

Kitap neden mi bahsediyor? Her şeyden. Sol-sağ, doğu-batı, Türk edebiyatı ve siyaseti.

Hodri meydan değerli okur. Ben bu kitabı okudum ve eleştirdim de, beni bloguna davet et :)

Son söz: Cemil Meriç'in hayatı da oldukça acıklı ve etkileyici bir başarı öyküsü, okumanızı tavsiye ederim. Bu kitabı içinde;

Bu sayfalarda hayatımın bütünü, yani bütün sevgilerim, bütün kinlerim, bütün tecrübelerim var. Bana öyle geliyor ki, hayat denen mülakata bu kitabı yazmak için geldim; etimin eti, kemiğimin kemiği

demiştir.

Hayatı wikipedia dan ; TIKLA

3 Ağustos 2015

Hediyelerim Geldi


Kitap Eylemi bloğu tarafından düzenlenen çekilişte kazandığım kitaplar geldi. Bu arada ben bir kitap beklerken paketten iki kitap çıktı. Kargo süreci biraz sıkıntılı geçse de -siz siz olun çalıştığınız kurumun adresini vermeyin :))- sonuçtan çok memmunum. Kitap Eylemi bloğunun sahibesine bir kez de buradan teşekkür ediyorum.