İki Kişiyle Nasıl Oscar Alınır ; Yerçekimi // Gravity



Oscar almak için iki kişinin -oyunculuğunun demiyorum- görüntüsünün yeteceğini ispatlayan bir film Yerçekimi. Sadece Sandra Bullock ve George Clooney oynadığı film 86. Oscar törenlerinde En İyi yönetmen, En İyi Müzik, En İyi Kurgu, En İyi Ses Kurgusu, En İyi Ses Miksajı, En İyi Görsel Efekt ve En İyi Sinematoğrafi olmak üzere toplam 7 ödül kazanmış. Durun daha bitmedi. 67 BAFTA ödüllerinde de 6 dalda ödül almış. 

Ben filmi hakkında bilgi edinmeden önce izlemiştim. Vasat hatta vasat altı bir bulmuştum. Film baştan sona uzayda geçiyor ve neredeyse iki kişiyle başlayıp bitiyordu. Üstelik daha önce bir çok filmde beğenerek izlediğim Sandra Bullock bu filmde astronot kıyafetinin içinde kaybolmuş gibiydi. George Clooney tavrıysa 'Hadi bu senin savaşın, başar da görelim' der gibiydi.

Filmin bu kadar çok ödül aldığını öğrendikten sonra acaba ben başka bir Gravity filmini mi izledim endişesiyle nette şöyle bir tur attım. Efendim ben filmi netten ve laptop ekranından izlemiştim. Oysa film tam teknolojikmiş. Görseller, 3D vs. mümkün olduğunca büyük ekranda ve güzel bir ses sistemiyle izlemek gerekiyormuş. Hatta okuduğum bir yoruma göre film neden sinemaya gidilmesi gerektiğini anlatan tam bir başyapıtmış. Filmin aldığı Oscar ödüllerindeki dallara bakılırsa haksızda değil...

Özetle filmde şöyle bir olay geçiyor. Dr Ryan Stone (Sandra Bullock) zeki bir mühendis olarak son uzay seyahatini yapacak olan deneyimli astronot Matt Kowalsky (George Clooney) in yönetimindeki mekikte ilk uzay yolculuğuna çıkar. Görevleri hasar gören Hubble Uzay teleskobunu onarmaktır ve oldukça tehlikesizdir. Görevlerini yaptıkları sırada Huston'daki kontrol merkezinden Rusların kendi uydularını roketle vurduklarını, oluşan enkazın zincirleme tepkimelerle kendilerine doğru geldiği bilgisini verir ve görev iptal edilir. Ancak kahramanlarımız kendilerine gelen bu enkazdan kurtulamaz. Kalan bölümde ise Dr Ryan Stone'nin dünya'ya dönüş serüveni anlatılıyor. 

İzlemeyi düşünüyorsanız sinemada izleyin derim...




Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder