Cuma Namazı ve Miraç Kandili



Bu gün İşimiz gereği 4 arkadaş Rize Merkeze gittik. Öyle saatlerinde de Rize merkezde bulunan Orta Cami de Cuma namazı kılmaya karar verdik. Bu arada cami dışarısındaki hoparlörlerden bir hoca ateşli ateşli bir şeyler anlatıyordu. Neyse ne diyor lan bu adam edasıyla bir yer buldum oturdum. Birader böylemi vaaz verilir. Hemen aklımda kalanları kısaca özetleyeyim.

Malumunuz yarın akşam Miraç Kandili, bu nedenle de konumuz miraç.  Ne olmuştu Miraç ta? Hz Allah Peygamber efendimizi Miraca çıkarıp orada kendisiyle görüşmüştü ve bunu da Peygamber efendimiz ümmetine anlatmıştı. Peki biz ümmeti olarak doğrumu anladık? Hz. Allah kendisi Mescidi Aksaya gelip burada görüşemez miydi Rasülüyle? Burada Allah ın Rasülü ümmetine 1400 yıl önce siz de arkamdan gelin uzayı keşfedin demek istedi ama ilk Yuri Alekseyeviç Gagarin uzaya çıktı biz de onu izledik. Daha sonra Allah ın Rasülü ümmetine Miraç ta Melekler tarafından göğsünün yarıldığını, içerisinden kalbinin çıkarılarak altın bir tepside yıkandıktan sonra tekrar yerine konulduğunu anlattı. aslında bize düpe düz açık kalp ameliyatının nasıl yapılacağını anlattı ama biz anlayamadık. Yıllar sonrada Alfred Blalock un yanında çıraklık yaparak öğrendik. Yine Allahın Rasülü ümmetine Miraçta meleklerin kendisini Mescit i Aksaya götürüp gezdirdiklerini anlatıyor ama müşrikler bir gecede bunun mümkün olmadığını söyleyerek gittiğini kanıtlaması için efendimize Mescit i Aksanın kaç tane kapısı, kaç tane penceresi olduğunu soruyorlar.  Tabi Allah ın Rasülü ben Mescit i Aksaya kapı pencere saymak için gitmediğim için bu özellikleri bilemezdim diyor. Ama müşriklere bilmediğimi söylesem kimse gittiğime inanmazdı, bildiğimi söylesem de cevap veremezdim, bunun için Kabe de el açıp Allah a dua ettim, sonra Mescit i aksa ile aramdaki mesafe kaldırıldı ve Mescit i aksa gözümün önüne getirildi diyor. Aslında Allah ın Rasülü bize canlı yayını anlatıyordu. Ama biz bunu da Yabancı bilim adamlarından aldık. Neden? Gericilik ve yobazlık adı altında Kuran ı Kerimi ve hadisleri üniversitelerimize sokup araştırma yapmadık, yaptırmadık... Bakın Müslümanlar aslında Miraç ta maddeninde ışınlanarak yer değiştirebileceği anlatılıyor, bütün bu hadisler ve Kuran ı Kerim üniversitelerimizde incelenmeli...

Devamı da var aslında ama miraç la ilgili benim aklımda kalanları özetleyerek yazmaya çalıştım. Birader adam öyle hazırlanmış ki yada öyle dolmuş ki hangi icadı hangi bilim adamının yaptığını söylüyor. Daha ne örnekleri var, ne anlatımları var. Adam öyle mi gaza getirilir, haydi Ya Allah dese silahları kuşanıp cihada gideceğiz sanki... Ya abartma Abdullah, ilk kez mi camiye gidiyorsun dediğinizi duyar gibi oldum... Elbette ilk kez camiye gitmiyorum ama aşağıdaki videoya bakın, bu arkadaş ta -aynı cami mi bilemiyorum ama- Cuma namazı öncesi dinlediği Vaaz sırasında bu hale gelmişti. Son olarak buradan hocalarımıza sesleniyorum, lütfen cemaatinizi daha önceden hazırlayın bu konuşmalarınıza...

Bu arada sabırla yazımı okuyan dostlarım Hepinizin Miraç Kandilini kutlarım...

Selam ve Dua ile

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=4ixra7EuPw8&feature=related]

Abdullah ÖZER
Abdullah ÖZER

Okumayı ve izlemeyi sever, yazmanın ise insana inanılmaz bir derinlik kattığına inanır. Çay vazgeçilmezidir. 90 ların müzikleriyle mest olur hatta kendinden geçer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder